کد خبر: ۱۶۷۹۴
مدیر مرکز راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

هدف دوره «بانوی مجاهد» گفتمان سازی هویت زن انقلابی است

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هویت بخشی و گفتمان سازی هویت زن انقلابی در دوره بانوی مجاهد استان مرکزی، مورد توجه ویژه قرار گرفت.
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سارا طالبی عصر جمعه در آئین اختتامیه دوره سه روزه بانوی مجاهد در استان مرکزی، اظهار کرد: برگزاری دوره «بانوی مجاهد» کمک می‌کند تا بانوان مهارت برقراری گفتگو با مخاطب را به دست آورند.

وی افزود: در این دوره سه روزه، جامعه هدف از میان بانوان جهادگر و طلبه انتخاب شدند و امید است، مرکزی به عنوان نخستین استان کشور بتواند گامی مؤثر در این حوزه بردارد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمانی جهانی و مورد توجه جوامع متعدد بشری دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی توجه به بانوان است و خوشبختانه این مهم مورد توجه واقع شده است.

طالبی افزود: هویت زن انقلابی در ابعاد مختلف مورد توجه است و با پرداختن به این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را می‌توان برطرف کرد و از این رو در مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان سازی هویت مطلوب زن و حرکت در مسیر تربیت زن انقلابی مأموریت اصلی تعریف شده است.

وی تاکید کرد: گفتمان زن انقلابی باید بتواند در افق لایه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی جهادگونه عرصه‌های مختلف را فتح کرده و حتی در فضای بین‌الملل اثرگذار باشد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، ضرورت گفتمان سازی هویت زن انقلابی در جهان را یادآور شد و اضافه کرد: ما در برابر دشمن در جنگ قرار داریم که قصدش زیرسوال بردن این هویت ارزشی است هر چند کم‌کاری‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته است چراکه داشته‌هایمان در عرصه‌های مختلف و واقعیت را به خوبی تبیین و روایت نکرده و مورد حمایت قرار نداده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها و محور‌های شکل‌دهی گفتمان، گفتگو با مردم است که بر این امر واقف هستیم که ایجاد توانمندی بین بانوان مستلزم ارتقا است و باید توان مهارتی از منظر محتوایی را مدنظر قرار دهیم که از این رو، برگزاری دوره بانوی مجاهد در این سازمان تعریف و به مرحله اجرا رسید.

طالبی گفت: نگاه اسلام ناب در این دوره از اهمیت بسیار برخوردار است و در واقع جهاد نرم بانوان، قادر است جهاد سخت آقایان و مردان را رقم زند و چنانچه جهاد نرم زنانه ضعیف باشد، به هر میزان آقایان تلاش کنند نمی‌توانند نتیجه مطلوب را ایجاد کنند.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری دوره بانوی مجاهد در مرکزی برای نخستین بار در کشور، تاکید کرد: هویت بخشی و گفتمان سازی هویت زن انقلابی در برگزاری دوره آموزشی بانوی مجاهد در مرکزی مورد توجه ویژه است.

طالبی، ضرورت توجه و اهمیت بخشی به تحقق جهاد تبیین از سوی بانوان در جامعه را مورد تأکید قرارداد و گفت: دوره «بانوی مجاهد» به‌گونه‌ای طراحی شده است که از نظر محتوایی، الگو و فهم الگوی دقیق را رقم زده و از لحاظ روشمندی بتوان از چارچوب همین فهم با مردم گفتگو کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار