مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

مشارکت مردم در انتخابات روزنه‌های امیدرا رقم می‌زند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

مشارکت مردم در انتخابات روزنه‌های امیدرا رقم می‌زند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی روزنه‌های امید را به روی جامعه می‌گشاید.

مشارکت مردم در انتخابات روزنه‌های امیدرا رقم می‌زند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام برومند رازیانی در نشست معرفتی و بصیرت سیاسی با موضوع جهاد تبیین که در سینما آزادی بیجار برگزار شد، به اهمیت انتخابات اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه کسانی که تریبون در اختیار دارند و مخاطبی دارند تاکید کرده تا مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

وی اعلام کرد: در فضایی که دشمن تلاش دارد تا هیچ روزنه روشنی را باقی نگذارد و نا امیدی را بر جامعه حاکم کند تا به اهداف خود برسد ما باید این روزنه‌ها را باز کنیم و خوبی مردم را به خود مردم نشان دهیم.

وی به لزوم مشارکت در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: باید مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنیم و در این میان آنچه که اهمیت دارد انتخاب آگاهانه است.

حجت الاسلام رازیانی خاطر نشان کرد: باید به مردم توضیح دهیم که راه تحول و تغییر از همین صندوق‌های رأی می‌گذرد و اینکه انتخاب باید اصلح باشد و با تحقیق و تفکر همراه باشد.

وی همچنین به اهمیت جهاد تبیین پرداخت و اظهار کرد: جهاد تبیین را نباید با تبیین اشتباه گرفت گاهی جهاد تبیین انجام می‌دهیم و گاهی نیز تنها تبیین می‌کنیم و اینها با هم تفاوت دارد.

وی افزود: به سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی که نگاه می‌کنیم ویژگی‌هایی را ایشان برای جهاد تبیین بیان می‌کنند که باید مورد توجه باشد.

تلاش مضاعف و جهد ویژگی جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: اولین ویژگی جهاد تبیین تلاش مضاعف و جهد ویژه است و این کار و تلاش ویژه اگر نباشد جهاد تبیین صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام رازیانی اعلام کرد: اگر جهاد و تلاش مضاعف تنها تلاش باشد جهاد تبیین نیست و تنها تلاش ویژه است.

وی ادامه داد: دومین ویژگی جهاد تبیین تفکر است یک تفکر ویژه که ببیند کجا باید قرار بگیرد و چه موضوعی باید به اولویت تبدیل شود و اینکه بدانیم چه چیزی اصل هست و چه چیزی نیست.

وی گفت: به عنوان مثال مسئله فلسطین و القصی موضوع و مسئله اول جهان اسلام بود و همه به آن می‌پرداختند اما اتفاقاتی رخ داد که به موضوع دوم و سوم تبدیل شد چرا که این موضوع اصل نبود بلکه اصل نبرد حق بر علیه باطل بود.

وی با تاکید بر اینکه تفکر و در جای درست قرار گرفتن اهمیت زیادی در جهاد تبیین دارد گفت: اگر تفکر در جای درست نباشد هرچه که فرد تلاش کند فایده‌ای ندارد.

رازیانی گفت: در جهاد تبیین طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی تخاصم بسیار مهم است تخاصم برای جایی است که فرد شب و روز تلاش می‌کند تا دشمن را نابود کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: در جهاد فی سبیل‌الله باید دست از جان شست چرا که در مقابل دشمن می‌خواهیم بایستیم و مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: در جهاد تبیین نیز گاهی باید حتی دست از آبرو و اعتبار اجتماعی شست زیرا دشمن اجازه نمی دهد که ما به سادگی جلوی انحراف جوانانمان را بگیریم و مشکلاتی ایجاد میکند اگر کار ساده باشد که دیگر جهاد نیست

وی اضافه کرد: حضرت زینب (س) الگوی بسیار مناسبی در این زمینه هستند چرا که از همان ابتدای جوانی و پیش از ازدواج حلقه درس و مکتب ایشان برقرار بود و جلسات تفسیر متعددی داشتند و به نوعی سرآمد زنان اسلام از لحاظ علمی و دینی بود.

وی گفت: جهاد تبیین یعنی کار متفاوت انجام دادن و یعنی اینکه بر اساس اقتضای زمانی که در آن هستیم عمل کنیم و این نشان از اهمیت و پیچیده بودن جهاد تبیین دارد.

نیاز به علم لازمه جهاد تبیین است

حجت الاسلام رازیانی ادامه داد: در شرایطی که زمینه برای نارضایتی وجود دارد جهاد تبیین کار راحتی نیست و به همین علت به آن جهاد می‌گویند چرا که نیاز به علم و توان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای جهاد تبیین باید دست از جان شست چرا که در مقابل دشمن می‌خواهیم بایستیم و مقابله کنیم.

وی به نگاه‌هایی که به جهاد تبیین وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: ما چند نوع نگاه به جهاد تبیین داریم گاهی نگاه ما امضایی است و تنها به دنبال تأیید هستیم و یکی از روش‌های ضایع کردن این راهبرد ارزشمند همین موضوع است.

وی تصریح کرد: نگاه تبیینی به جهاد تبیین نیز ضایع کننده جهاد تبیین است چرا که آنچه که باید اتفاق بیافتد در کلاس درس خانواده و در میان مخاطبان خاص است.

حجت الاسلام رازیانی تاکید کرد: جهاد تبیین فقط شرکت در کارگاه و کلاس‌های آموزشی نیست بلکه این تبیین جهاد تبیین است.

وی ابراز کرد: در واقع جهاد تبیین را شما معلمان باید انجام دهید و با مخاطبان خاص خود ارتباط بگیرید و گره‌های ذهنی افراد را باز کنید و این مصداق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام رازیانی گفت: رویکرد بازتاب و پژواک از دیگر موضوعات ضایع کردن جهاد تبیین است که باید به آن پرداخته شود و همچنین صرفاً مطالبه از دولت داشتن یکی از مصداق‌های دیگر ضایع کردن جهاد تبیین است.

1402/12/05

تعداد بازدید: 13
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T