دف‌نوازی و مولودی‌خوانی

مراسم عید مبعث در مساجد کردستان برگزار شد

دف‌نوازی و مولودی‌خوانی

مراسم عید مبعث در مساجد کردستان برگزار شد

مراسم جشن بزرگ« مبعث» در مساجد مناطق شهر و روستا‌های استان کردستان برگزار شد و مردم این استان با دف‌نوازی، مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی روحانیون و ماموستا‌ها این روز را گرامی داشتند.

مراسم عید مبعث در مساجد کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، ۲۷ رجب یکی از روز‌های مبارک در تاریخ بشریت است که پروردگار متعال هدایت جامعه بشری را در این روز متجلی ساخت.
روزی که به روایت مسلمانان اهل تشیع عید مبعث پیامبر اکرم (ص) و به روایت اهل تسنن شب معراج پیامبر (ص) به شمار می‌رود. اما در هرحال روزی است که وحدت و انسجام را میان مسلمانان متجلی ساخته و پیر و جوان، بزرگ و کوچک همه را در مساجد دور هم جمع می‌کند تا گرد هم آیند و با ذکر نام محمد (ص)  در وصف پیامبر رحمت و مهربانی مداحی کنند و دف بنوازند.
در روزهای برگزاری این جشن بزرگ، نوای دف در بسیاری از مساجد کردستان شنیده می شد و مولودی‌خوانان در مدح و ستایش اکرم (ص) دف می نواختند و ذکر می گفتند.
مداحان اهل بیت و شاعران آئینی، شعر سرودند و روحانیون و ماموستا‌ها نیز در مساجد و هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و کانون‌های فرهنگی از پیامبر بعنوان اسوه رحمت و مهربانی نام بردند و یاد کردند؛ و در این روز پر برکت به همت خیرین و تشکل‌های مردمی،  بسته‌های معیشتی نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
بیست و هفت،  رجب در استان کردستان در واقع به عید رحمت و مهربانی و نمادی برای وحدت بیشتر مسلمان اهل تشیع و تسنن تبدیل شده است و به همین دلیل مردم این استان در کنار هم عید مبعث را در مساجد و مناطق مختلف گرامی می‌دارند.

1400/12/11

تعداد بازدید: 4

T

T