محور حرکت دولت بیانیه گام دوم است

محور حرکت دولت بیانیه گام دوم است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان دکتر وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمی سلسه نشست های معارف انقلاب اسلامی در حسینیه معارف انقلاب اسلامی زنجان شرکت کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان دکتر وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمی سلسه نشست های معارف انقلای اسلامی در حسینیه معارف انقلاب اسلامی زنجان شرکت کرد .
آقای یامین پور دراین نشست با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر گفت‌وشنود میان مسئولان و جوانان تأکید کرده است، گفت: این مسئله ویترینی و تفننی نیست بلکه راهبردی است و باید جوانان بدانند که چه چیزی در سطح حاکمیت اتفاق می‌افتد و مسئولین نیز خودشان را نباید مستثنی از آرا و نظرات جوانان در حل مسائل بدانند چراکه جوانان بازوی خوبی برای اجرای سیاست هستند. .
وی با بیان اینکه محور بیانه گام دوم انقلاب نیز جوانان است و البته نگاهی که به جوانان در این مقطع است با سال‌های پیش متفاوت است، تصریح کرد:در حال حاضر رهبر معظم انقلاب نیز بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف به عنوان یک ضرورت تاکید کرده‌اند و در همین راستا نگاه رئیس‌جمهور، نگاهی جدی به حوزه جوانان است.از آنجا که بیانیه گام دوم جوانان را موتور محرک و پیشران کشور معرفی می کند و مبتنی بر عزم و اراده و انگیزه جوانان است باید این واقعیت را پذیرفت زمانی قطار کشور به حرکت درمی آید که این لوکوموتیو به حرکت دربیاید.
دکتر وحید یامین پور در ادامه گفت : امروز باید ببینیم که چه موانعی بر سر راه متعهد کردن جوانان وجود دارد. ما امروز قریب به 24 میلیون جمعیت جوان در کشور داریم. آیا همه این جوانان در حال کنش گری و فعالیت در بخش های مرتبط با تحصیل و اشتغال خود هستند و در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کنش گری دارند. آیا این ظرفیت عظیم کشور به درستی به کار گرفته شده است. ما در بیانیه گام دوم از جوانان می خواهیم که تحرکت داشته باشند و نسبت به مسائل کشور متعهد و کنش گر باشند. چرا این استدعای ما در گوش جوانان نمی نشیند و این تحول ایجاد نمی شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه این نشست اظهار داشت : مقام معظم رهبری به دولت دستور و تاکید کرده است که در اجرائیات  مشارکت مردم باید جلب شود خاطرنشان کرد: یکی از این بازوها تشکل های جوانان در سراسر کشور هستند از جمله سازمان های مردم نهاد جوانان ،گروه های جهادی و….هستند .انقلاب اسلامی رویکردی کاملا جوانانه بود که رهبری طی سال های گذشته نیز خواستار توجه به این مقوله یعنی جوانان شدند. طی شش ماه تشکیل دولت ۵۴ درصد انتصابات مقامات در وزارت خانه ها متولدین ۵۷ به بعد است اظهار کرد:  این روال ادامه خواهد پیدا کرد و باید از جوانان در امور استفاده کرد .

در ادامه این نشست صمیمی حاضران در جلسه به بیان سوالات و نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل مختلف جامعه پرداختند .

1401/03/02

تعداد بازدید: 7

پربازدیدترین

جدیدترین

منتخب

قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T