حجت الاسلام حسنی خبر داد:

صدور شناسه یک دوره تربیت معلم تجوید مؤسسه جنت الماوی زنجان

حجت الاسلام حسنی خبر داد:

صدور شناسه یک دوره تربیت معلم تجوید مؤسسه جنت الماوی زنجان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از صدور شناسه یک دوره تربیت معلم تجوید مؤسسه جنت الماوی زنجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی با اعلام این مطلب افزود: در راستای اشاعه و ترویج مفاهیم قرآنی و با هدف پرورش نیرو‌های متخصص در امر تجوید قرآن کریم، با برگزاری یک دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم  در موسسه جنت الماوی در زنجان موافقت شد و شماره شناسه این دوره از طرف سازمان دارالقرآن الکریم صادر شد.

وی اظهار داشت: طی اجرای این طرح، علاقمندان به معلّمی و تـدریـس و تعلیم علوم و فنون رشته قرائت قرآن‌کریم (تجوید)، در «۶۴ ساعت آموزش حضوری» و «۱۶ ساعت آموزش غیرحضوری» شامل جلسات آموزش دروس؛ روش­های تدریس و فنون معلمی، آشنایی با علوم قرآنی، اخلاق معلمی شرکت نموده و در پایان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی، ضمن اخـذ گواهینامـه مربوطه، به عنوان معلّمان دوره‌های آموزشی قرائت قرآن‌کریم (سطوح ۳ تا ۵-بخش تجوید)، در مؤسسات و مراکز  قرآنی مردمی به تدریس خواهند پرداخت.

آقای حسنی در ادامه افرود: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره، دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روش‌های نوین، علمی و تخصّصی تدریس و آموزش «بخش تجوید» (قرائت قرآن سطوح ۳ تا ۵) و با روش جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت کلام وحی، آشنا شده و با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، نظامی یکپارچه و هماهنگ در آموزش‌های عمومی و تخصصی تجوید قرآن در کشور را به اجرا گذارند.

وی تصریح کرد: پذیرفته شدگان در آزمون ورودی این دوره تعداد  ۲۶ نفر از خواهران قرآن آموز می‌باشند و با کسب حد نصاب نمره موفق به حضور در دوره شده اند. دوره مذکور تا یکسال معتبر بوده و در پایان این دوره آموزشی به قبولشدگان گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعطا خواهد شد.

1401/03/11

تعداد بازدید: 6

پربازدیدترین

جدیدترین

منتخب

قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T