معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

لزوم تحقق مردمی سازی تبلیغ دین/سازمان تبلیغات اسلامی بدون مشارکت مردم موفق نخواهد بود

معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

لزوم تحقق مردمی سازی تبلیغ دین/سازمان تبلیغات اسلامی بدون مشارکت مردم موفق نخواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی با تاکید بر لزوم تحقق مردمی سازی تبلیغ دین، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بدون مشارکت مردم در امر مهم تبلیغ دین، موفق نخواهد بود.

لزوم تحقق مردمی سازی تبلیغ دین/سازمان تبلیغات اسلامی بدون مشارکت مردم موفق نخواهد بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندر عباس اظهار کرد: در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی تلاش بر این است که این سازمان به معنای واقعی به سازمان تبلیغات اسلامی تبدیل شود و باورمان بر این است.
وی افزود: با توجه به لطف و اعتماد دفتر مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات اسلامی، در حال حاضر عرصه مهمی از ظرفیت‌های فرهنگی در تمامی نقاط کشور، دیگر کاری به مذهب خاص ندارد و هر آنچه زیر پرچم اسلام ناب محمدی و انقلابی قرار گرفته، حتما باید نسبت به آن، وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برایش تعریف شود. این یکی از رویکرد‌های جدید این نهاد مقدس است که درحال پیگیری است و طی یکی دو سال اخیر با جدیت دنبال می‌شود تا جایی که توسعه آن به جریان جبهه مقاومت و تقویت ظرفیت امت اسلامی گسترش پیدا می‌کند.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: همانطور که میدانید این نهاد عمدتا داخل تعریف شده است و سابق بر این آن چیزی که امروز به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وجود دارد معاون بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی بوده و بعد‌ها انفکاکی صورت گرفت. البته اعزام مبلغ به خارج از کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام میشد، اما این جدایی ضعف تبلیغات در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.
حجت الاسلام عزت زمانی ادامه داد: باور به حقیقت تبلیغات اسلامی که اگر دین اسلام را بر پایه فهم و درک و معرفت مردم و یک پایه دیگر آن را حضور و مشارکت مردم بدانیم، مسأله مردمی سازی امر مهم تبلیغ، برای سازمان یک مسأله کاملا جدی است و باورمان بر این است که در غیر این صورت تحقق نخواهد یافت.
وی در ادامه اضافه کرد: اگر مردم خودشان را متولی تبلیغ دین ندانند و این تصور وجود داشته باشد که فقط یک عده و قشر خاصی به عنوان متولی تبلیغ دین به این امر مهم بپردازند سازمان تبلیغات اسلامی موفق نخواهد بود؛ لذا اگر نتوانیم به معنای واقعی به این گستره و توسعه دست یابیم به حقیقت تبلیغ دست پیدا نخواهیم کرد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: مردمی سازی امر مهم تبلیغ، منوط به این دوره از سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه خواسته امام راحل است و احکامی که ایشان برای آیت الله جنتی و دیگر رؤسای سازمان داشتند اساس تبلیغ اسلام را نشر خوبی‌ها عنوان کردند که در هفته آینده، نماد نشر خوبی‌ها را با حضور رییس‌جمهور رونمایی خواهد شد.
حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: امام راحل، اساس تبلیغ دین را در مردمی سازی تبلیغ دانسته و آن را وظیفه همه مردم عنوان کرده‌اند، البته علما به عنوان رهبر و پیشرو در انتقال مفاهیم دین، نقش ویژه‌ای دارند، اما آحاد مردم اعم از معلم، دانش آموز، کاسب یا در هر سطحی از سطوح علم و معرفت قرار دارد مبلغ دین است و فرمان جهاد تبیین، این را خیلی جلوتر می‌برد، مقام معظم رهبری فرمودند هر تریبون حتی اگر یک مخاطب دارد حکم جهاد بر وی منجز است. این بدین معناست که هیچ کس از دایره تبلیغ و تبیین به عنوان اساس دین خارج نیست.

1401/04/18

تعداد بازدید: 6
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T