همزمان با عصر عاشورا

مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت» در اردبیل برگزار شد

همزمان با عصر عاشورا

مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت» در اردبیل برگزار شد

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت با همکاری اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل در عصر عاشورا اجرا شد.

مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت» در اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی نهضت، حجت الاسلام محسن ابراهیمی -مدرس حوزه های علمیه اردبیل- در مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت » که در محل مهدیه اردبیل برگزار شد، در سخنانی صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را درس بزرگ مکتب عاشورا برای بشریت عنوان و اظهار کرد: سیدالشهداء الگوی صبر و شکیبایی در برابر مصیبت ها، مشکلات زندگی، زخم شمشیر، داغ عزیزان و شهادت فرزندان است.

وی تسلیم اوامر الهی بودن را از ویژگی های بارز حضرت امام حسین (ع) برشمرد و افزود: از برجسته ترین جنبه های شخصیت سیدالشهداء، محبت پروردگار و دلدادگی او به خداوند و امر و رضای اوست.

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت الگوگیری اززندگانی حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد و افزود: مسلمانان باید هم از معنویت و توجه به خدا و نیایش های شبانه امام حسین علیه السلام باید درس بیاموزند و هم از توجه به علم و ادب و دانش و تربیت فرزندان، هم حُسن خُلق و کرامت رفتاری و مستضعف گرایی، هم از ایثار و سخاوت و بذل و بخشش وی، و هم از رأفت و مهربانی و عواطف والای انسانی نسبت به همنوعان تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

مدرس حوزه های علمیه اردبیل خاطر نشان کرد: برای الگوگیری از اسوه های حسنه، باید به جهات اسوه بودن آنان توجه داشت و امام حسین (ع) هم یکی از این اسوه هاست و ما باید در الگوگیری و تبیین الگوی صحیح در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

در این مراسم، قاریان و حافظان قرآن به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه ختم قرآن نثار روح شهدای کربلا انجام شد و در پایان، مداحی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش انجام شد.

 این مراسم با مشارکت اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی، اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت، موسسه قرآنی جامعه النور و قرارگاه فاطمه الزهرا (س) اردبیل برگزار شد.

1401/05/17

تعداد بازدید: 4

T

T