به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

مراسم اربعین حسینی در ۲۰۷ نقطه از استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

مراسم اربعین حسینی در ۲۰۷ نقطه از استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:در ۲۰۷ نقطه استان، مراسم‌های محوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ه گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ۲۰۷ نقطه استان افزود: در ۲۰۷ نقطه سطح استان، مراسم‌های محوری با حضور عزاداران حسینی و هیئات مذهبی برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها ضمن قرائت زیارت اربعین، سبک زندگی تمدن ساز سید و سالار شهیدان نیز برای عموم عزاداران تبیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش در برگزاری مراسم‌های مذهبی و خدمت رسانی، مردمی بودن این برنامه‌هاست افزود: در ۲۰۷ نقطه سطح استان، مراسم‌های محوری با حضور عزاداران حسینی و هیئات مذهبی برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها ضمن قرائت زیارت اربعین، سبک زندگی تمدن ساز سید و سالار شهیدان نیز برای عموم عزاداران تبیین می‌شود.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پویش «نذر خون» از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی در سطح استان که با مشارکت هیئات مذهبی و اداره کل انتقال خون در ۱۰ شهرستان که زیرساخت این برنامه وجود دارد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری پیاده‌روی مردمی در روز اربعین حسینی در سطح استان و برپایی ۳۹۰ ایستگاه سلامت در طی این مسیرها از دیگر برنامه‌هایی است که به همت هیئات مذهبی و با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برگزار می‌شود.

شادکام با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی که هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و گروه‌های جهادی در این ایام با تأسّی به فرهنگ مکتب حسینی علیه‌السلام انجام می‌دهند افزود: توجه به موضوع سلامت و کمک به کادر درمان، تهیه دستگاه‌ها و کپسول‌های اکسیژن و تب‌سنج، تهیه و توزیع آبمیوه‌های طبیعی و مواد غذایی ویژه بیماران کرونایی، ایجاد گروه‌های پرستاری از بین اعضای هیاتهای مذهبی که پرستار هستند جهت تزریقات و رسیدگی به بیماران کرونایی و ذبح گوسفند و توزیع گوشت بین نیازمندان و بیماران کرونایی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی در سطح استان خراسان رضوی در حال انجام است.

1400/07/09

تعداد بازدید: 4

T

T