معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر:

خدمت‌رسانی 37 موکب استان بوشهر به زائران اربعین حسینی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر:

خدمت‌رسانی 37 موکب استان بوشهر به زائران اربعین حسینی

حجت‌الاسلام قادری در بازدید از موکب‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم از خدمت‌رسانی 37 موکب به زائران اربعین حسینی در سطح استان بوشهر خبر داد.

خدمت‌رسانی 37 موکب استان بوشهر به زائران اربعین حسینی

 به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام محمد قادری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر، 20 شهریور ماه 1401 از موکب‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم بازدید کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هدف از این بازدید را تقدیر و تشکر از عوامل برپاکننده موکب‌ها و اهداء هدایای معنوی به این دوستان و شنیدن درخواست‌ها و نیازمندی‌های احتمالی آنها در حوزه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قادری گفت: استان بوشهر به لحاظ اینکه در مسیر تشرف زوار  و استان‌های شرقی و جنوب شرقی؛ هرمزگان، سیستان و بلوچستان وجنوب فارس به عتبات عالیات قرار گرفته و همچنین زوار کشورهای همسایه ایران در شرق مثل افغانستان، پاکستان و هند از این مسیر مشرف می‌شوند، اهمیت بسیاری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۳۷ موکب ثبت شده به زوار،  خدمات‌رسانی دارند که در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان گناوه و دیلم این موکب‌ها فعال هستند.

وی با عنوان بعد تمدن سازی اربعین افزود: امروز در مسیر تشرف زوار، سامانه ارتباطی و هدایت بصورت مردمی بین مواکب این استان ها تشکیل گردیده به نحوی که مواکب حضور زوار در مسیر را هدایت و ضمن  تسهیل گری لازم، نقش آفرینی دارند.

گفتنی است، مواکب حسینی از ابتدای محرم الحرام تا ایام شهادت امام رضا علیه السلام خدمات فرهنگی، تغذیه و اسکان خود را خواهند داشت.

1401/06/20

تعداد بازدید: 4

T

T