حجت الاسلام رحمانی

دختران نقش سازنده ای در جامعه دارند

حجت الاسلام رحمانی

دختران نقش سازنده ای در جامعه دارند

نشست دانش آموزی هویت دختران با حضور دانش آموزان مدرسه الزهرا (س) در سالن شهید آوینی ماهنشان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری نهضت حجت الاسلام رحمانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان در این نشست گفت :خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلند مرتبه داشت آنگاه که به ابتران عالم ثابت کرد که نسل پیامبراسلام را توسط دختری که جهان به یمن وجود او و برای او خلق شده بود ادامه خواهد داد.دین اسلام را از این جهت باید برترین و کامل ترین دین دانست چرا که دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاری به جایگاهی والا مبدل ساخت و ارزش های حقیقی دختران را برای همه جهانیان تبیین کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان در ادامه به نقش دختران در جامعه اشاره کرد و گفت : دختران‌نقش بسیار مهمی را در خانواده و جامعه ایفا میکنند زیرا آنها در آینده مسئولین اداره کانون خانواده که مهمترین عنصر جامعه است را به عهده دارند اما همیشه دور از چشم باقی مانده و توجه خاصی به آن نشده ، این نقش ها در شکل گیری خانواده بسیار مهم و ارزشمند است.
آقای رحمانی گفت : نقش مهم دختران امروز به عنوان مادران فردا در شکل​گیری جامعه​ای بهتر و سالم​تر اثبات شده است. هر چه دختران از رشد اخلاقی و فکری بالاتری برخوردار باشند، می​توانند جامعه را به سمت کمال و پویایی سوق دهند. البته برای دستیابی به این هدف، لازم است نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و علمی با بسترسازی​های مناسب، زمینه​های حضور موثرتر دختران را در عرصه ​های مختلف فراهم کنند.
حجت الاسلام رحمانی در ادامه افزود : دختران ما می توانند با ایفای نقش در جامعه بیرونی و رقم زدن نتایج چشمگیر و رنگین، سبب افتخار و سر بلندی خانواده خویش شوند و به جامعه خویش کمک کرده و سبب پیشرفت کشور بشوند.
آقای رحمانی تصریح کرد :دختران  می توانند با پوشش مناسب سبب به راه آمدن و حتی مانع گمراهی درصدی از مردم شوند، دخترانی از سرزمین ما نقشهای بسیار مهمی را در عین گمنامی بر دوش میکشند و با ایفای درست نقشهای خویش سبب سربلندی خانواده خود و پیشرفت روز به روز جامعه میشوند.

1401/08/25

تعداد بازدید: 3

T

T