کارشناس برنامه ریزی رسانه ای اردبیل عنوان کرد:

 اصحاب رسانه، طلایه داران و پیش قراولان جهاد تبیین

کارشناس برنامه ریزی رسانه ای اردبیل عنوان کرد:

 اصحاب رسانه، طلایه داران و پیش قراولان جهاد تبیین

کارشناس برنامه ریزی رسانه ای تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: اهالی رسانه، طلایه داران و پرچم داران نهضت جهاد تبیین هستند.

 اصحاب رسانه، طلایه داران و پیش قراولان جهاد تبیین
 
به گزارش پایگاه خبری نهضت، علی دژبانی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل در سخنانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در روشنگری جامعه، اظهار کرد: جهاد تبیین نیاز به تعریف و  شناخت مساله، بررسی ابعاد مختلف موضوع ، ریشه‌یابی دقیق مشکلات، آسیب شناسی علمی و کارشناسی معضلات و مسائل، فرصت ها و تهدید ها ، نیاز ها ،چالش‌ها ، تسلط کامل ، جامع و ژرف نگرانه بر مسائل موجود در کشور و ارایه راهکار های عملی و علمی دارد. از این‌رو ، ضروری است که اهالی رسانه و اطلاع رسانی به عنوان طلایه داران  ، پیش قراولان و پرچم داران نهضت جهاد تبیین ، موضوعات و ابعاد مختلف مسائل کشور را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند و آن را برای جامعه و مردم تبیین و روشنگری کنند.

کارشناس برنامه ریزی رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: رسانه صرفاً رادیو، تلویزیون ، خبرگزاری ها  و آزانس های خبری  (به عنوان وسایل ارتباط جمعی کلاسیک) و اینترنت، گوگل،وبلاگ ها ،سایت ها ،  کانال ها ، گروه ها و شبکه های اجتماعی مجازی( به عنوان رسانه های نوین ارتباطی) نیست، بلکه منبر، خطبه نماز جمعه، حلقه های تربیتی و فرهنگی، هیئات اندیشه ورز، گفتمان ها، نشست ها ، میز گرد ها، کلاس‌های دانشگاهی و کرسی های آزاد اندیشی، کتاب‌ها ، مجلات، مقالات ، مطبوعات و نوشته‌ها به نوعی رسانه هستند.

وی نقش رسانه در ایجاد و عمل به تکلیف  و مسوولیت اجتماعی و رشد  و اعتلای فکری، فرهنگی ، معنوی، اجتماعی  و عقلانی جامعه را مؤثر دانست و تاکید کرد: رسانه باید در جهت تولید محتوا، توزیع، تقویت و توسعه ابعاد مختلف جهاد تبیین در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی،روان شناختی، جامعه شناختی، انسان شناسی،  دینی ، معنوی ، علمی ، فناوری، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی در بین مردم فعالیت کند.

پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه اشاره کرد: باید بحث تبیین را نسبت به حقایق و واقعیت ها  انجام بدهیم و بسیاری  از حقایق باید تبیین شوند چرا که هنوز بسیاری از حقیقت‌ها  به درستی تبیین نشده و یا به خوبی ، مدون و علمی  بر روی آن‌ها کار نشده است.

جهاد تبیین عامل خنصی سازی تهاجم فرهنگی دشمن

دژبانی افزود: در مقابل تبیین، حرکت گمراه کننده و تحریف‌کننده دشمن وجود دارد که از سوی امپراطوری رسانه استعمارگر، استیلاگر و سلطه جو  به افکار عمومی جامعه تزریق می شود و  سعی دارد بر افکار مردم تأثیر مخرب بگذارد. از این رو ،لازم است افکار و اذهان  عمومی را به سمت درست ، حقیقی ، منطقی و راهی که در آن عقلانیت انقلابی، معنوی،  اجتماعی و اخلاقی  است، هدایت کنیم.

کارشناس رسانه تبلیغات اسلامی اردبیل جهاد تبیین را خنثی‌کننده توطئه دشمن عنوان کرد و افزود: جهاد تبیین عامل موثری در خنثی سازی توطئه ها و دسایس دشمن  یعنی تبلیغات مسموم و پروپاگاندای سیاسی رسانه های نظام سلطه گر و سلطه جو ( جنگ نرم دشمن) است. با جهاد تبیین ، می‌توان به سوالات  و ابهامات پاسخ داد. همچنین با جهاد تبیین می‌توان ابهام‌آفرینی‌ها ، اخبار نادرست و جعلی ،تبیین های دروغ و غیر واقعی و افکار فریبنده  موجود در فضای اجتماعی و مجازی را آشکار و نسبت به تنویر افکار و اذهان  عمومی اقدام نمود.از جمله مباحث مهم که امروزه باید مورد توجه اصحاب فرهنگ، رسانه، مطبوعات، اهل قلم  و اندیشه و اهالی تبلیغ و  ترویج دین و معنویت  صورت بگیرد، مساله جهاد تبیین است.

وی گفت: امروزه در تهاجم و شبیخون فرهنگی و تبلیغاتی دشمن قرار داریم و در حال حاضر میلیون‌ها واژه از طریق بنگاه های  خبرپراکنی اردوگاه  استکبار علیه ایران اسلامی مخابره می‌شود.با این حجم گسترده از تبلیغات مسموم و نفرت انگیز ، وظیفه تمام دلسوزان نظام اسلامی، معارف دین و ارزش‌های توحیدی و معنوی  دفاع جانانه از مرز و بوم کشور و ارزش های آنست.

دژبانی با بیان اینکه هیچ ابزاری مانند ابزار رسانه توانایی ترویج، تبلیغ، تبیین، تنویر افکار، روشنگری ، حفظ و کنترل افکار و اذهان عمومی را ندارد، ادامه داد: جهاد تبیین یعنی در مقابل تهاجم تحریفی، دروغ پراکنی و وارونه جلوه دادن دشمن که با اخبار سوخته، نادرست، دروغ پردازانه ، جعلی، ساختگی و فاقد سندیت برای افکار عمومی خوراک تهیه می کند ، لازمست حقایق را تبیین  کنیم تا مردم تحت تأثیر القائات و شایعات دروغین، ناراست و کاذب قرار نگیرند.

کارشناس برنامه ریزی رسانه ای گفت: توانمندی رسانه بی‌نظیر بوده و قدرت بزرگی برای هر کشور و دولتی محسوب می‌شود به گونه‌ای که هر حکومتی که دارای رسانه قوی (اندیشمندانه و شنیدن محور) باشد، توانمندی و اقتدار دارد. به بیان  دیگر ، جنگ امروز جنگ رسانه است و ابرقدرت واقعی نظامی بوده که در رسانه قوی‌تر و اثر بخش تر  از نظام‌های دیگر باشد.

 فعال رسانه ای و فرهنگی اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: امروز توانمندی نظامی ، موشکی و هسته ای ملاک ابرقدرت بودن نیست( هر چند برای امنیت و صلح جهانی مورد نیاز هست) ،  بلکه قدرت در دست رسانه ای هوشمند  متفکر، خرد ورز، اثر بخش و بر اساس روش مندی  شنیدن، گوش دادن، ادراک  و فهم نبض جامعه و  رسانه ای  دارای توان و قدرت  تبیین و مهارت تجزیه و تحلیل عقلانی و انتقادی حقایق و واقعیت های جامعه  است چرا که امروز دفاع از حق وحقیقت و حفظ اذهان و افکار مردم ، تبیین و بیان واقعیت‌ها، بزرگترین عبادت و مجاهدت  برای اصحاب رسانه بوده و تکلیف اجتماعی همگان به ویژه فعالان ، اندیشه ورزان ، قلم به دستان و کنش گران رسانه ای به عنوان طلایه داران و پرچم داران، جهاد تبیین است.

1401/08/26

تعداد بازدید: 4

T

T