به همت اداره كل تبليغات اسلامي؛

آئین افتتاحیه هشتمين دوره آموزشی مداحان نوجوان استان زنجان برگزار شد

به همت اداره كل تبليغات اسلامي؛

آئین افتتاحیه هشتمين دوره آموزشی مداحان نوجوان استان زنجان برگزار شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آئین افتتاحیه هشتمين دوره آموزشی مداحان نوجوان با حضور ، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) ، استاد حاج ولی الله کلامی و جمعی از مسئولان هیئات مذهبی و شعراي آييني برجسته استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نهضت، آئین افتتاحیه دوره آموزشی مداحان نوجوان با حضور  ، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) ، استاد حاج ولی الله کلامی  و جمعی از مسئولان هیئات مذهبی و شعراي آييني برجسته استان برگزار شد. جلیل محمدی، مسئول بسیج مداحان استان زنجان در آئین افتاحیه اظهار داشت: این دوره ، هشتمین دوره آموزش مداحی است که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج مداحان استان برگزار می شود . این سومین دوره آموزشی در طول سال جاری می باشد که به صورت حضوری برگزار می شود. در دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی دوره‌های آموزشی مجازی برگزار شد .

 محمدی در ادامه به سطح بندی افراد حاضر در دوره آموزشی طی دو روز اشاره کرد و  گفت : سطحی بندی در دو گروه 10 تا 14 سال و 14 تا 18 سال برگزار شد . در این دوره آموزشی با حضور اساتيد برجسته  عرصه ستايشگري، كارگاه‌هاي «اصول و فنون مداحی ، علوم بصیرتی مداحی ، مقتل شناسی مقدماتی ، تاریخ اسلام ، صداسازی ، شعر شناسی و افزایش اعتماد به نفس» برگزار شد. 
مسئول بسیج مداحان استان زنجان در ادامه افزود : این دوره آموزشی تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در سال بعد دوره متوسطه و سپس دوره تکمیلی برگزار خواهد شد .

استاد کلامی در ادامه افتتاحیه دوره آموزشی آشنایی نوجوانان با فرهنگ و ادبیات اسلام ومعارف شيعه را واجب برشمرد و  گفت : خانواده‌ها فرزندان خود را در این زمینه یاری کنند .

 کلامی گفت : طهارت و پاکیزگی روح اولین شرط ورود به هیئات است و مداحان نوجوان در خواندن شعر دقت زیادی داشته باشند و شعر را در جای مناسب خود بخوانند، از راهنمایی‌های اساتید خود استفاده کنند و در حوزه فراگيري فنون هنر مداحی تمرین و پشتکار از خود نشان دهند .

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نيز اظهار داشت : زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و ما به این عنوان افتخار می‌کنیم . در زنجان اساتید بزرگ مداحي زندگي مي‌كننند که مایه مباهات استان هستند

وي خاطرنشان كرد: مداحان نوجوانان  به ‌عنوان اقشار تأثير گذار باید سواد رسانه و بصيرت خود را افزايش دهند چراكه  در اتفاقات اخیر، دشمن تمام توانش را به کف خیابان آورده‌ و تلاش می‌کند با قدرت رسانه این اعتراضات را بزرگ نشان دهد و اگر “مهسا امینی” نبود به طور قطع مهساهای دیگر درست می‌کردند.

1401/09/06

تعداد بازدید: 4

T

T