هدف محفل «هم‌نفس قرآن» معرفی شخصیت قرآنی امام خمینی (ره) بود

هدف محفل «هم‌نفس قرآن» معرفی شخصیت قرآنی امام خمینی (ره) بود

سرپرست اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اولین هدف ما نیز معرفی شخصیت بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بود که به عنوان یک رهبر با ایدئولوژی قرآنی قیام کردند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «اسماعیل کاظمی»، سرپرست اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران در ارتباط با برگزاری محافل انس با قرآن در ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به ایده برگزاری محافل انس با قرآن تحت عنوان «هم‌نفس قرآن» در مساجد شاخص و ظرفیت دار شهر تهران رسیدیم. الحمدلله با یاری خدا و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانستیم این اتفاق مبارک را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: در حین برگزاری این محافل سعی کردیم چند اتفاق مهم و ویژه را رقم بزنیم. اولین هدف ما نیز معرفی شخصیت بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بود که به عنوان یک رهبر با ایدئولوژی قرآنی قیام کردند.

کاظمی تاکید کرد: شکل برگزاری که برای این محافل در نظر گرفته بودیم با دیگر محافل تفاوت داشت. تفاوت آن پیاده شدن شیوه مد نظر رهبر انقلاب در این محافل بود. این شیوه بدین ترتیب است که قبل از شروع تلاوت یک مفسر قرآن دقایقی از فهم نظام‌مند ظواهر قرآن برای حاضران در جلسه بیان می‌کند.

وی گفت: در این امر ائمه جماعات، موسسات و خانه‌های قرآنی بسیار همراه و همدل پیشروی این جلسات بودند.

کاظمی یادآور شد: هدف بعدی همراه کردن تعداد مساجد بیشتر در مراسمات مختلف است.

این محافل به مدت ۵ شب، قبل، همزمان و بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بسیاری از مساجد شاخص شهر تهران برگزار شد.

وی در پایان بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این محفل تبدیل شدن مساجد ما به پایگاه‌های قرآنی است. همان‌گونه که در کلام رهبر معظم انقلاب آمده است. در صورت موفقیت، موسسات قرانی بازوانی توانمند برای مساجد خواهند بود.

1402/03/20

تعداد بازدید: 10
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T