معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی؛

تداخل دیدگاه‌ها مانع از شکل‌گیری تعامل رسانه‌ای می‌شود

معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی؛

تداخل دیدگاه‌ها مانع از شکل‌گیری تعامل رسانه‌ای می‌شود

معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تداخل دیدگاه‌ها یکی از چالش‌های رسانه است و مانع از شکل‌گیری تعامل درست در جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، حجت‌الاسلام مصطفی حریزاوی معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی کشور و هئیت همراه با سفر به زنجان با فعالین حوزه رسانه دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی حریزاوی اظهار کرد: طی برگزاری جلسه با فعالان رسانه شامل خبرنگاران، بلاگرها و تولیدکنندگان رسانه‌ای مشخص شد زنجان یکی از استان‌های پرظرفیت در حوزه رسانه به‌ویژه از بعد فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه زنجان افراد توانمند، خوشفکر و دردمند را در خود جای داده است، ابراز کرد: این دیدار می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و رویدادهای فرهنگی بهتری در حوزه رسانه باشد.

معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی فعالان رسانه‌ای را نمایندگان افکار عمومی هر جامعه و جزو بدنه فرهیختگانی خواند و گفت: بدنه فرهیختگانی جایگاهی برای گفت‌وگو، تضارب آرا و بحث‌های علمی، نظری و گفتمانی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای پیشبرد مسائل حوزه فرهنگی هر استانی موظف است زمینه‌ساز ایجاد این گفت‌وگوها بین اصحاب و اقشار هر جامعه از جمله حوزه رسانه باشد.

حریزاوی با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای استان بخشی از مسؤولیت جهت‌دهی و هم‌افزایی و پردازش موضوعات را بر عهده دارند، عنوان کرد: به عنوان مثال برای بالا بردن امید به زندگی می‌توانند مؤلفه‌های امید به زندگی را بررسی کنند و میزان بهره‌مندی از شاخص‌های فرنگی برای ارتقای این موضوع را بسنجند.

وی ادامه داد: شناخت آسیب‌های اجتماعی یا مسائل دینی مثل خداباوری، معادباوری، رابطه با خداوند، حب اهل‌بیت (ع)، همدلی، همسایه‌داری، همدردی با مظلومان و سایر موارد از موضوعاتی است که فعالان رسانه می‌توانند برای آن فضای گفتمانی ایجاد کنند.

معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید بستری را برای دغدغه‌مندان فراهم کند تا در کنار یکدیگر به بررسی این مسائل با زاویه دید درست بپردازند و برای آن راهکار بیابند.

وی تداخل نگاه‌های برخی افراد در حوزه فضای رسانه را یکی از چالش‌های فعالان رسانه برشمرد و افزود: این تداخل دیدگاه به دلیل عدم دانش و تجربه افراد ایجاد می‌شود و باعث شده تعامل درست صورت نگیرد.

حریزاوی بیان کرد: چالش دوم این است که با وجود اینکه این قشر، اهل رسانه و ارتباطات هستند اما جمع شدن این زمینه‌ها کنار یکدیگر برای ایجاد جریان رسانه‌ای به درستی شکل نگرفته است در حالی که اگر موانع مالی، معنوی و راهبردی راه کنشگران رسانه‌ای برطرف شود، زمینه هم افزایی ظرفیت‌ها فراهم و اهداف بهتر محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختار درستی در تعامل رسانه نداریم و نمی‌توانیم از این ظرفیت به درستی بهره ببریم، اظهار کرد: برخی از مسؤولان توانستند با رسانه ارتباط مؤثری برقرار کنند و برخی درک درستی از فواید این موضوع ندارند.

 

1402/08/24

تعداد بازدید: 4

T

T