در سفر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به کردستان صورت گرفت

تقدیر از خانواده «راوی عصر‌های کریسکان»

در سفر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به کردستان صورت گرفت

تقدیر از خانواده «راوی عصر‌های کریسکان»

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در استان کردستان با خانواده شهید سعید زاده راوی عصر‌های کریسکان در استان دیدار کرد.

تقدیر از خانواده «راوی عصر‌های کریسکان»

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام محمد قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در این استان حضور یافت، ایشان در این سفر، همچنین با خانواده مرحوم «امیر سعیدزاده»، راوی کتاب «عصر‌های کریسکان» دیدار کردند.
«عصر‌های کریسکان»، روایتی جذاب از زندگی شهید امیر سعیدزاده و همسرش سعدا حمزه‌ای است که توسط کیانوش گلزار راغب در سال ۱۳۹۴، از سوی انتشارات «سوره مهر» برای نخستین بار منتشر شد و به دلیل جذابیت داستان، تاکنون دو بار نیز تجدید چاپ شده است.مرحوم سعید زاده، بیش از شش سال در زندان‌های گروهک کومله و دموکرات شکنجه شده بود.
سعید زاده، تقریبا تنها نجات یافته از زندان مخوف کریسکان بوده و بقیه هم‌بندی‌های او، همه بدون محاکمه اعدام شده‌ بودند.
«کریسکان»، منطقه‌ای درکوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده و سعیدزاده ۴ سال از دوران اسارت خود را در این منطقه بوده است.
در راستای پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی دفتر نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عصر‌های کریسکان» در اسفند ماه ۹۹ در سنندج رونمایی شد.
در مراسم معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از خانواده شهید سعیدزاده تجلیل شد.

1400/12/01

تعداد بازدید: 4

T

T