ناظم بکایی مدرس دوره آموزشی “ماه”:

هیئت باید محلی برای همدلی و انسجام اجتماعی باشد

ناظم بکایی مدرس دوره آموزشی “ماه”:

هیئت باید محلی برای همدلی و انسجام اجتماعی باشد

ناظم بکایی مدرس دوره آموزشی "ماه" در زنجان، با بیان اینکه هیئت باید محلی برای همدلی و انسجام اجتماعی باشد، گفت: رسانه‌ای کردن هیئت که میتواند محل امنی برای خانواده‌ها و زندگی روزمره افراد باشد اهمیت فراوانی دارد.

هیئت باید محلی برای همدلی و انسجام اجتماعی باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، احسان ناظم بکایی  در حاشیه دوره آموزشی”ماه” ویژه مدیران هیات‌ها تشکل‌های دینی استان زنجان، با اشاره به اهمیت رسانه در هیئت‌ها اظهار کرد: هیئت خودش یک رسانه است و قرار است فضا و گفتمانی را بگوید و گفته که آن گفتمان گفتمان نگاه اهل بیت، سبک زندگی اهل بیت و همچنین عشق و علاقه مردم ایران به اهل بیت دارند.

وی با بیان اینکه رسانه برای رسانه است، افزود: قرار است رسانه کمکی به هیئت داشته باشد تا ابعداد مختلف آن را در بین آحاد مردم برساند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مباحث مربوط به این دوره آموزشی “ماه” بیان کرد: سعی میشود بر اساس تجربیاتی که طی سال‌های گذشته به دست آمده است درباره اهمیت این حوزه با مدیران هیئات مذهبی در میان گذاشت و آموزش‌های لازم را ارائه داد.

بکایی، تصریح کرد: مباحثی مانند تاریخ شفاهی، چگونگی روایت گری، خبرنگاری، تصویربرداری و همچنین چگونگی نگاه به هیئت و ابعاد مختلف زندگی هیئتی و…ارائه میشود و به نوعی هیئت به تمام شمول زندگی تمام افراد مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی رسانه‌های هیئت اظهار کرد: متاسفانه تعداد محدودی هیئت در کل کشور وجود دارد که بواسطه اشخاصی که حوزه رسانه را شناخته اند فعالیت دارند، ولی بقیه هیئت‌ها نگاه پیشین سنتی را دارند و آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم شعار همه برای هیئت و هیئت برای همه را بتوانیم اجرایی و عملی کنیم.

این استاددانشگاه با بیان اینکه هیئت باید محلی برای همدلی و انسجام اجتماعی باشد، افزود: رسانه‌ای کردن هیئت که میتواند محل امنی برای خانواده‌ها و زندگی روزمره افراد باشد اهمیت فراوانی دارد.

بکایی با اشاره به راهکار این موضوع بیان کرد: مهمترین راهکار این است که احساس نیاز را درک کنیم و بدانیم که گریزی از این فضا نداریم و هیئت‌ها باوجود اینکه یک مسیر ۱۴۰۰ ساله را طی کرده اند و در تمام این مسیر بروز رسانی‌هایی را داشته اند و نگاه رسانه‌ای نیز در این فضا گریز ناپذیر است.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های بالایی است، ولی متاسفانه در حوزه رسانه قوی نیست، افزود: باید از نهاد‌های پیرامونی مانند صداو سیما، خبرگزاری‌ها استفاده کنیم و بدلیل این ظرفیت بالای استان زنجان دارد که یک ظرفیت نگفته‌ای بخصوص در تاریخ اسلام و ایران وجود دارد که باید گفته شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هیئت و هویت دو امر کاملا درهم تنیده است و کسی که وارد هیئت میشود باید هویت پیشینه خود را بداند، یک زنجانی باید بداند ریشه در کجا دارد که حالا عاشق اهل بیت شده است که همین موضوع‌ها بوده که هیئت اهمیت پیدا میکند.

1402/10/22

تعداد بازدید: 4

T

T