کد خبر: ۱۴۸۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:

شرکت ۴۱ هزار نفر در پویش زندگی با آیه‌ها

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی از شرکت ۴۱ هزار نفر از مردم استان در طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» خبر داد.
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با مدیر و کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کارکنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. «اشاره کرد و افزود: برخی از مساجد شهرستان بیرجند نقش‌آفرینی خوب و مؤثری در برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری دارند و خدا را شکر در استان مساجدی هستند که به‌صورت ویژه دارند کار می‌کنند و هر یک از اعضای مسجد نیز به‌صورت ویژه فعالند، ولی همه مساجد باید پای‌کار باشند و مسجد را به داخل محله بکشانند.

وی با اشاره به هم‌افزایی مؤثر بین نهاد‌های مسجدی در استان خراسان جنوبی، از شرکت ۴۱ هزار نفر از مردم استان در طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» خبر داد و گفت: هم‌افزایی بسیار خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی متولی مسجد وجود دارد، ولی در میدان باید این هم‌افزایی بسیار قوی‌تر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از حیث تعداد افراد شرکت‌کننده در پ.ویش ملی مسطورا، خراسان جنوبی جزو چند استان برتر کشور می‌باشد.

وی گفت: وضعیت استان را اگر مشاهده کنیم می‌بینیم که هرکسی گوشه‌ای از کار را گرفته و با همین هم‌افزایی در استان رتبه دوم مشارکت در انتخابات کشور راداریم و دو استانی که در انتخابات رتبه اول را داشتند در مناسبتی مثل چهارشنبه‌سوری کمترین آسیب را داشتند و بدون مصدوم بودند که نشان از کار فرهنگی خوب دستگاه‌های فرهنگی دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه «زندگی با آیه‌ها» یک طرح ملی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با همکاری ارگان‌های مختلف اجرا می‌شود، از مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی خواست زمینه مشارکت و حضور پرشور فعالان کانونی را در طرح مسطورا را فراهم کند.


۵۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علی محقی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دو نوع برنامه ابلاغی و ابداعی در طول سال در دستور کاردارند.

وی با اشاره به پخش مستند پایگاه‌های قرآنی از شبکه خاوران در ماه مبارک رمضان گفت: طرح اوقات فراغت، تئاتر شبستان، مسابقه قرآنی مدهامتان و برنامه‌های مختلف در حوزه کتاب‌خوانی ازجمله این برنامه‌هاست.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی به تقسیم‌بندی شهرستان بیرجند به هفت منطقه و تشکیل هفت قرارگاه مختلف برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های مردم‌پایه را با هماهنگی این قرارگاه‌ها با دعوت از مسلمانان رهیافته در دستور کار قرار داده‌ایم که نتایج مثبت و مؤثری به دنبال داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری ۵۰ محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته بین‌المللی و کشوری به میزبانی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین تقویت و حمایت ویژه از تئاتر بچه‌های مسجد و تولیدات فاخر در حوزه سرود از دیگر برنامه‌های امسال است.

حجت‌الاسلام محقی بابیان اینکه ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در روستا‌ها فعالیت می‌کنند، یادآور شد: امام‌محوری و تعامل مؤثر با ارکان مسجد از مهم‌ترین توصیه‌ها و تأکیدات به مدیران کانون‌هاست.

وی به فعالیت ۷۴۰ باب کانون فرهنگی هنری با ۵۶ هزار نفر عضو در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ۴۰ کانون تخصصی در حوزه‌های بانوان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار