کد خبر: ۹۴۰۷
همراه با برگزیدگان مهرواره بانور ؛

حل مشکلات مردم با ياد حضرت فاطمه (س)

معصومه شعبانی یکی از بانوان تاثیرگذار شهر ساوه است که با عهدی که با خدای خود و حضرت فاطمه (س) بسته است ، زندگی خود را وقف نیازمندان کرده است.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

 

حل مشکلات مردم با عطر حضرت فاطمه (س)


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، معصومه شعبانی یکی از بانوان تاثیرگذار در شهر ساوه از استان مرکزی است که سابقه فعالیت بیش از یک دهه براي رفع مشكل نیازمندان منطقه از افتخارات اوست و اتفاقا امسال نیز به مدد همین تلاش‌ها در مهرواره بانور در بخش حل مساله، یکی از تقدیرشدگان بود.

او در تمامی زمینه‌هایی که خیرش به نیازمندان برسد فعال بوده و به همراه همسر و دو فرزند خود از هیچ کاری برای خدمت به مردم نیازمند دریغ نکرده است؛ از تهیه بسته‌های معیشتی و حمایتی گرفته تا ارتباط مستمر با مدرسه و مسجد، کمک‌های مومنانه، ساخت مسجد، فعالیت در زمینه ازدواج آسان و فرزند آوری و ...؛ این درحالی است که تمامی این کار‌ها را هم در حاشیه شهر ساوه یعنی در شهرک‌های علوی، بهزیستی و شهید آوینی انجام داده است.

این بانوی جهادی که قریب ده سالی هم، فرمانده بسیج همین شهرک‌ها بوده، این سنت حسنه و کمک‌های مومنانه را از زمانی که پدرش به عنوان یک بسیجی پا به جبهه‌های حق علیه باطل گذاشت به يادگار برده است؛ اما اتفاق ویژه‌ای که در زندگی این بانوی جهادی رخ داده عزم او را برای گام نهادن در این خدمت مومنانه صد چندان كرده است؛ «فعالیت اصلی من از سال ۹۳ آغاز شد؛زمانی که متوجه شدم دچار بیماری سرطان هستم و به کمک خدا و حضرت فاطمه (س) از این بیماری نجات پیدا کردم».

معصومه شعبانی درحالی به سخنان خود ادامه می‌دهد که صدای بغض او از پشت گوشی تلفن احساس می‌شود: «به دلیل اینکه سرطان، غده لنفاوی را گرفته بود دکتر‌ها هیچکدام من را عمل نمی‌کردند چرا که احتمال به هوش نیامدن بسیار بود. اما يك پزشك در تهران پذیرفت تا مرا عمل کند، اما هشدار داد امکان از بین رفتن برخی از اعضای بدن و حتی از کما خارج نشدن زیاد است».

او مي‌گويد: «قبل از عمل، خیلی نگران و ناراحت بودم و به همین منظور از خانه زدم بیرون و ناخودآگاه خودم را مقابل مسجد جامع ساوه که آن زمان در حال ساخت بود دیدم. از کارگری که در حال کار بود نام مسجد را جویا شدم و او گفت نام مسجد «فاطمه الزهرا (س)» است و همانجا شروع به گریه کردم و با خدا و حضرت فاطمه (س) عهد بستم كه اگر از بیمارستان به سلامت برگردم تمام عمرم را در خدمت مردم نیازمند خواهم بود».

نفسی تازه می‌کند و ادامه مي‌دهد: «بعد از عمل به کما رفتم و بعد از سپری شدن مدتي طولانی، در روز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) به هوش آمدم، اما در حالت کما متوجه اتفاقاتی که در اطرافم می‌افتاد بودم، از رفت و آمد پزشكان و پرستار‌ها گرفته تا حضور همسر و خانواده ام؛ اما یک زن پرستار مهربانی هم بود که همیشه از من مراقبت می‌کرد و هروقت درد داشتم او را صدا می‌زدم. وقتی به هوش آمدم از همسرم خواستم که این خانم پرستار را به نزد من بیاورد تا از او تشکر کنم، اما در کمال تعجب همسرم به من گفت که پرستار تو زن نبوده بلکه مرد بود! اما من به صراحت مطمئن بودم که یک خانم از من مراقبت می‌کرد و بی شک مطمئن هستم که این خانم از طرف حضرت فاطمه (س) بوده است واز همان موقع با خدای خودم وحضرت فاطمه (س) عهد بستم که زندگی خودم را وقف خدمت به نیازمندان بکنم و اتفاقا سال بعد و درست در روز تولد حضرت فاطمه (س) به عنوان بانوی برتر تقدیر شدم».

او که توانمندی ویژه‌ای برای به میدان آوردن خیّرین و همراهی شرکت‌های شهر ساوه برای خدمت به نیازمندان را دارد، ضمن قدردانی از تمامی خیّرین و روسای شرکت‌هایی که با اهدای جهیزیه برای نوعروسان؛ او را در این کمک مومنانه یاری کردند خبر می‌دهد که با کمک همین خیّرین، توانسته مسجدی به نام سید الشهداء (ع) را در شهرک علوی بسازد و مسجد نیمه کاره دیگری را نیز تکمیل کند. با اين حال پایگاه اصلی او حضور دائمی در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) در شهرک علوی است که به صورت مستمر، فعالیت‌های فرهنگی وخیرخواهانه، تهیه سبد کالا و همچنین برگزاری کلاس‌های تابستانی برای دانش آموزان را در دستور کار خود دارد.

این بانوی تقدیر شده در مهرواره بانور، همچنین در دوران کرونا، بی کار نبوده و در منزل شخصی خود و با همراهی اعضای خانواده، مشغول تولید ماسک برای نیازمندان بوده است.

معصومه شعبانی در حال حاضر نیز مدرس سواد رسانه‌ای در مدارس شهر ساوه است و علاوه بر آن هم، برای جوانانی که در امر ازدواج و تهیه جهیزیه دچار مشکل هستند، جهیزیه تهیه می‌کند و این کار خدا پسندانه را ماهیانه برای ۱۰ الی ۲۰ نفر از نوعروسان شهر ساوه انجام می‌دهد. این درحالی است که او به همراه خیّرین منطقه،  قریب ۳۰۰ خانواده که ۱۵۰ خانواده آنان از زمره دانش آموزان هستند را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

وی همچنین سالی دو بار هم یادواره شهدا را در مسجد منطقه با حضور ۵۰۰ دانش آموز برگزار می‌کند و از زمان شهادت سردار سلیمانی نیز، هرساله یادواره‌ای هم به یاد این سردار بزرگوار، برگزار می‌کند و تمام هزینه‌های آن را از طریق کمک‌های مردمی و خیرین تامین می‌کند؛ هزینه‌هایی که به گفته او «خدا جور می‌کند».

تهیه ۱۰۰ دستگاه گوشی همراه برای دانش آموزان در دوران کرونا از دیگر فعالیت‌های این بانوی تاثیرگذار شهر ساوه است.

وی در پایان، بار دیگر ارادت قلبی خود را به حضرت فاطمه (س) اعلام می‌کند و با بیان اینکه تاکنون هرآنچه را که از خداوند خواسته به برکت حضرت فاطمه (س) بدست آورده است، ابراز امیدواری می‌کند که تا آخر عمر بتواند گره‌گشای مشکلات نیازمندان باشد.

 
ارسال نظر