نشست رئیس مدارس صدرا با وزیر آموزش و پرورش

سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود

نشست رئیس مدارس صدرا با وزیر آموزش و پرورش

سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود

نشست رئیس مدارس صدرا با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این دیدار وزیر آموزش و پروش گفت: سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، یوسف نوری «وزیر آموزش و پرورش» در دیدار مسئولان سازمان مدارس صدرا، با اشاره به این که «سند تحول بنیادین» نقشه راه آموزش و پرورش است،گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحت‌های ششگانه است؛ لذا باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی شش ساحتی باشد.

سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود

وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود اهداف این سند، در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و چه مقدار در اجرای آن پیشرفت داشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونه‌ای از محقق شدن سندتحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمی‌کند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به‌عنوان الگوی اجرای سند، معرفی کنیم و در آن مدارس برای تحقق سند تلاش کنیم.

نوری در ادامه افزود: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس، ازجمله مدارس «راهیان کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب کرده و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب برنامه‌ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجی‌ها را بسنجیم.

برنامه های درسی، نیازمند تحول

سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به‌وسیله دانش‌آموز باشیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صحیح برای اردوهای دانش‌آموزی، می‌توانیم دانش آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کارآفرینی موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: والدین بهترین سرمایه‌شان را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند، لذا خودشان باید در برنامه‌ریزی‌ها دخیل باشند، البته در حال حاضر، برنامه‌های درسی نیز مانند سند تحول، نیازمند بازنگری است.

«تحول از نگاه رهبری» از اهداف تأسیس مدارس صدرا است

حجت‌الاسلام تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا «اجرای سند تحول»، «اجرای بیانیه گام دوم انقلاب» و «تحول از نگاه رهبری» را سه هدف مهم تأسیس مدارس صدرا عنوان کرده و با تشریح حوزه فعالیت مدارس صدرا گفت: اکنون بیش از ۲۰۰ واحد آموزشی صدرا در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود

وی سابقه تأسیس مدارس صدرا را بیست سال برشمرده و گفت: ۱۵۹ مدرسه در دوره دوم آموزش متوسطه و ۳۹ مدرسه در دوره اول آموزش متوسطه و ۱۹ مدرسه در دوره آموزش ابتدایی، تحت پوشش سازمان مدارس صدرا و با عنوان «مدارس انقلاب اسلامی» فعالیت می‌کنند.

تقدیری، تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس انقلابی صدرا تحصیل می‌کنند که پس از مدارس دولتی، بزرگ‌ترین سازمان آموزشی است که دانش آموزان دختر و پسر را در سراسر کشور تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان صدرا در عرصه‌های بین‌المللی اضافه کرد: مدارس صدرا با دغدغه رهبر معظم انقلاب شکل‌گرفته و نیمی از ساختمان‌های این مدارس، هدیه مقام معظم رهبری و نیم دیگر امانی است.

رئیس سازمان مدارس صدرا، خاطرنشان کرد: هدف ما پیاده کردن سند تحول است که با برگزاری جلسات مختلف با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ائمه جمعه و مدیران سازمان تبلیغات پیگیری می‌شود.

تقدیری، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت ویژه معلمان تخصصی و مدیران مدارس باهدف رشد مدیران را از دیگر فعالیت‌های سازمان صدرا برشمرده و اظهار کرد: به‌طور منظم، هفته‌ای ۳ ساعت مدیران مدارس صدرا در اجلاس مجازی شرکت می‌کنند و همچنین در حوزه دانش‌آموزی، عدالت آموزشی و عدالت‌پرورشی و تدریس مجازی از سوی معلمان و تولید محتوای کمک‌آموزشی ازجمله فعالیت‌های این سازمان است.

سند تحول می‌تواند در «مدارس صدرا» به‌عنوان الگو اجرا شود

1400/11/27

تعداد بازدید: 3

T

T